PXL_20210220_142511328

Städning av Brinks Hus

Under senaste åren har vi vuxit som kår, fler och fler vill vara scouter hos oss. Detta är jättekul men gör att det går åt mer ledarresurser att ta hand om alla våra barn och ungdomar. Det får konsekvensen att vissa saker inte hinns med på samma sätt som tidigare – en sådan sak är städning. 

För att våra ledare ska kunna lägga fokus på att skapa ett spännande, lärorikt och utmanande program för alla våra scouter, så vill vi ta hjälp av er föräldrar att vårda våra lokaler. Vi räknar med att vi har ca 100 föräldrar till våra scouter och det behövs fem till sex stycken en kväll i månaden, det borde vara görbart. 

Vi har därför lagt upp en plan där en avdelning får ansvar för städning en specifik månad per termin (se nedan). Då förväntas föräldrar tillhörande den avdelningen ställa upp och hjälpa till. Det kommer finnas checklistor och instruktioner som gör det tydligt vad som ska göras.

Vi ber att du som förälder investerar en kväll per termin med detta, så att våra ledare kan lägga sin energi på veckomöten, hajker och läger. 

Planen är att städning sker under pågående scoutmöte, avdelningen anpassar mötet så att det går att hålla parallellt. Detta med undantag för familjescouterna som städar efter mötet. 

  • Äventyrare & Utmanare, 1:a februari
  • Familjescouterna: 26:e mars
  • Spårarna: 17:e april
  • Upptäckarna: 9:e maj

Har du några funderingar kring detta är du välkommen att kontakta vice ordförande Jens Backeman på jens@norrajarva.se.