äVentyrarhajken med stora V – Vänskap, Vandring, Vindskydd och Vatten

25 augusti, 2022 av Petter Blomberg
Harsjön

Den som Väntar på något Vått hinner ofta torka bort, så Vi ger oss ut i Vädret direkt!

Aktiviteter:

• Vandring, ca 10 km. Vi kommer gå patrullVis och patrullen kommer behöVa samarbeta för att lösa problem på Vägen, delVis utan ledare!
  • Bygga Vindskydd att soVa i (eller strunta i det och soV under bar himmel?)
  • Bada i en Våt sjö
  • Njut aV skogen – plocka blåbär, utforska och lek!

Tid och plats:

• Samling lördag 3 september kl 08:30 Vid Vår stuga (Husby Gård). Vi kollar att alla har det som behöVs, sedan åker Vi gemensamt till Domarudden, nordöst om Åkersberga, och därifrån går Vi norrut på och i närheten aV Roslagsleden.
  • Hemåt åker Vi från korsningen HarsjöVägen/RumsättraVägen norr om Åkersberga kl 16:00 på söndag 4 september. Vi räknar med att Vara i Husby ca kl 16:40.
  • Kan du hjälpa till med skjuts? Snälla hör aV dig till Petter.

Ta med:

• En bra ryggsäck så att du får plats med allt du tar med dig inuti ryggsäcken. Hockeytrunk eller resVäska fungerar inte! Har du ingen bra ryggsäck, hör aV dig så får du låna från kåren.
  • Rejäla skor att gå i.
  • Fylld Vattenflaska.
  • SoVsaker och matsaker som på Vanlig hajk.
  • Regnkläder.

Detaljerad packlista kommer, men detta är det Viktigaste!

Anmälan: Swisha 100 kr till Petter på 073-9318669 och skriV ”äVentyrarhajk” och scoutens namn, senast onsdag 31 augusti.