Jamboree 22

7 juli, 2022 av jens

Så har allt till slut kommit på plats. Vi började bli rädda för att vi skulle bli tvungna att promenera hem från lägret, men nu har SJ bekräftat vår resa till och från Jamboree 22. På lägret blir vi 19 scouter och 4 vuxna från Norra Järva. Vi delar by med Träkvista Sjöscoutkår (Ekerö) och Dalarö Sjöscoutkår. Totalt blir vi 129 personer i vår by, 11 500 på hela lägret.

Vi möts lördag 30 juli klockan 12:00 vid:
Kista T-banestations SÖDRA utgång (Kista torg)
för att tillsammans åka till lägret.
Vi kommer att vara framme ungefär 18:30 så ät lunch innan och ha med egen MAT för tågresan till lägret.
OBS: Scoutskjorta är obligatoriskt klädsel på resan (för de som har).

Vi åker tillbaka lördag 6 augusti. Tåget (SJ #544) anländer till Stockholm Central 20:34.
Förväntad ankomst med tunnelbanan är tåget som ankommer
Kista 21:07 (ev. 21:17) om vi inte blir försenade.
OBS! Det arbetas på sträckan i sommar så det kan bli förseningar.
Om ni vill möta oss på centralen så går det utmärkt.

Vi nås på följande telefonnummer under lägret:

• Petter Blomberg                 0739-31 86 69
  • Jon Karlfeldt                       0701-10 63 36
  • Niels-Arne Bugge              0703-71 56 11

Packlista hittar du här: Packlista läger

Gällande fickpengar så är uppmanas deltagare att om möjligt undvika kontanter. Swish och kort kommer gå att använda överallt, kontanter på vissa ställen (företrädelsevis där de yngre befinner sig).

OBS! Äventyrare får ta med mobil på lägret. För Upptäckare vill vi påpeka att mobiler lätt tappas bort och det kommer vara ont om ställen att ladda. Scouterna kommer alltid att kunna nås genom ledarna. Tänk även på hur du tar hand om den. Bäst är om du har kläder med fickor som kan stängas.

Kom ihåg mat och dryck för tågresan till lägret.

Vi ses den 30:e juli!
Niels-Arne, Petter, Jon