Spelövernattning för Spårare

15 mars, 2022 av Jon Karlfeldt

Nu är det äntligen möjligt att ha SPELÖVERNATTNING igen!

Det blir alltså:

• Kortspel
  • Brädspel
  • Datorspel
  • TV-spel
  • Mobilspel
  • Spel med tärning
  • Spel utan tärning
  • Spel där någon vinner
  • Spel där fel person vinner (repris av melodifestivalen?)
  • Spel där alla vinner
  • Spel där ingen vinner
  • Strategispel
  • Frågesport
  • Fåniga spel
  • Roliga spel
  • JENGA-turnering

Ja, och så tänkte vi äta sova och äta mat också. Och några enstaka popcorn. Och kanske se en film.

Plats: vår egen scoutstuga – Brinks Hus vid Husby Gård

Vi börjar: kl 10:00 lördag den 26:e mars

Vi slutar: kl 14:00 söndag den 27:e mars

Ta med dig: sovsäck, liggunderlag, kudde, kläder att sova i, bra ytterkläder (vi kommer laga mat ute!), rent ombyte, varm tröja, tofflor (det är kallt på golvet), tandborste & tandkräm samt eventuella mediciner.

Det går även bra att ta med spel, konsoler, datorer, telefoner och film, men kom ihåg att spelen och filmerna ska vara barntillåtna. Om det behövs kommer telefoner samlas in när det är läggdags – för på natten sover vi, inget annat!

Anmäl dig genom att swisha 50 kr till Jon på 0701-106336 senast onsdag 23 mars. Om 50 kr är för mycket så går det bra att swisha valfritt lägre belopp – ingen ska behöva stanna hemma av ekonomiska skäl. Ange ev. allergier eller specialkost i anmälan. Om du vill vara med på en del av hajken men inte hela, hör av dig så att vi vet vilka tider.

Må bästa scout vinna!
Araia, Hanna, John och Jon