Familjescouting

Familjescout­avdelningen Bävrarna

Välkommen till Norra Järva scoutkårs nystartade familjescout­avdelning Bävrarna.

Vår familjescouting är öppen för barn i åldern 5-7 år (födda 2016-2018). Den skiljer sig från den övriga scoutverksamheten genom att varje barn alltid deltar på mötena tillsammans med en vuxen.

Den som deltar tillsammans med barnet kan vara en förälder, släkting, vän till familjen eller en annan person som barnet känner sig tryggt med och har i sin närhet på något sätt. Varje vuxen kan ansvara för ett eller två barn – och det går givetvis också bra att ett barn har med sig mer än en vuxen.

Tack vare ett bidrag från Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd kommer familjescouting att vara helt gratis under 2023!

När: Vi träffas varannan lördag (udda veckor) kl 10-12.

Terminen startar den 2:a september och slutar den 9:e december. Totalt blir det sju möten.

Var: Vi möts vid vår scoutstuga Brinks hus, Husby gård. Vi kommer oftast vara utomhus, men också ha vissa aktiviteter inne.

Hur: Kom klädda för att kunna vara utomhus, med varma kläder och/eller regnkläder vid behov. Ta gärna med en vattenflaska. All annan utrustning som behövs kommer scoutkåren att tillhandahålla. Om gosedjur vill följa med så är de välkomna, men tänk på att de kan bli lite smutsiga ute i naturen.

Varje möte kommer det att erbjudas ett mellanmål, och på minst ett möte under terminen kommer vi att laga lunch tillsammans.

Frågor? Kontakta gärna avdelningsledare för familjescouting (se nedan).

Just nu har vi inte möjlighet att ta emot fler barn på familjescouterna till den här terminen. Men anmäl gärna ditt barn, så hör vi av oss när det blir en ledig plats!
Skicka in en intresseanmälan

Familjescouting – Bävrarna 5-7 år