Scoutskjorta

Scoutdräkt

Är du ny i Scouterna? Har du växt ur skjortan, eller har den varit med på så många äventyr att den börjar gå sönder?

Kontakta din ledare för att köpa en, till exempel efter ett scoutmöte. Är du osäker på vilken storlek som passar, så finns det provskjortor i stugan – fråga efter det nästa gång du är där!

Prislista

Priset du betalar när du köper skjorta och andra prylar är samma som från Scoutshop, avrundat uppåt. Scoutshop ägs av Scouterna.

När du köper din första skjorta som ny medlem i kåren ingår tillhörighetsmärken, kårhalsduk och sölja.

Begagnad skjorta i gott skick köper kåren tillbaka för 100 kr.

När du är aktiv som scout kan du få deltagande-, intresse- och bevismärken från din ledare. Det ingår i medlemsavgiften. Om du däremot tappat bort ett märke, eller om du vill ha dubbla skjortor och dubbla märkesuppsättningar, betalar du för varje extra märke.

Klicka på länken för att läsa mer om produkterna hos Scoutshop.

• Begagnad skjorta, i mån av tillgång – 100 kr
  • Skjorta i barnstorlek, Fairtrade, bomull – 340 kr
  • Skjorta i vuxenstorlek, Fairtrade, bomull – 470 kr
  • Sölja, liten med knapp – 30 kr
  • Kårhalsduk – Norra Järva Scoutkår – 75 kr
  • Små tillhörighetsmärken (världsförbund, distrikt, åldersgrupp, kår) – 10 kr
  • De flesta deltagande-, intresse- och bevismärken, som du redan tagit men behöver ersätta – 10 kr
  • Märke Regnbågsscouterna – 15 kr
  • Scoutkniv Mora – 400 kr – kan endast köpas av scout som innehar Knivbevis OCH målsmans tillstånd, kontakta din ledare för blankett.

Betalning

Swisha till nr 123 490 50 22 och ange scoutens namn samt vad du köper. Till exempel: ”Anna A, Skjorta 140/146 + liten sölja” blir 370 kr.

Det går bra att scanna koden nedan med Swish-appen på din telefon:

Det går bra att prova storlek först, men betalningen ska vara klar innan skjorta och övriga varor lämnar scoutstugan.

Det finns även möjlighet att betala med kort på plats i stugan.

Sy på märken

När du väl har en skjorta så är det dags att sy på märken! Här kan du se vart de olika märkena ska sitta.