Äventyrarhajk: Utflykt på hög höjd

19 april, 2023 av Petter Blomberg

Nu är det dags för Äventyrarhajken Utflykt på hög höjd!

Så här är planen:

1. Vi chillar och övernattar i vår stuga i Husby från fredag till lördag.
  2. Iväg på lördag morgon till Rösjöskogens naturreservat. Lunch och middag lagar vi över öppen eld.
  3. Övernattning i vindskydd (och tält, om vi blir många eller om någon föredrar tält)
  4. På söndag förmiddag ska vi till den nya höghöjdsbanan vid sportfältet i Edsberg. En spännande utmaning att ta sig igenom!
  5. Lunch i närheten av banan, sedan går vi ”hem” till Husby
  6. Vi lagar middag i eller vid stugan, och ansluter sedan till kårens valborgsfirande (separat inbjudan kommer!). Ska du iväg till annat så går det bra att avvika efter att vi kommer tillbaka till Husby, bara vi vet i förväg.

Praktisk information:

• Start: fredag 28 april kl 19.00 vid vår stuga
  • Avslutning: hajken tar slut efter middagen på söndag 30 april (runt kl 19), därefter stannar man så länge man vill på valborgsfirandet. Vi kommer dock inte hålla reda på vilka som gått hem och inte.
  • Anmälan: swisha 200 kr till kårens Swish (äntligen slipper vi omvägen via en ledares privata swish) – nr 123 043 76 16. Märk med ”Hög höjd” och scoutens namn. Vi behöver anmälan senast onsdag 26 april.
  • Viktigt: För att få delta i höghöjdsbanan behöver en digital blankett fyllas i av vårdnadshavare. Klicka här för att fylla i blanketten, och bekräfta sedan med sms till Petter att det är klart. telefon 073-9318669. I samma SMS meddelar du om scouten ska vara med på middag och valborgsfirande eller går hem när vi kommer till Husby.

Ingen ska behöva avstå från lägret av ekonomiska skäl!
Saknar man utrustning så går det att låna i princip allt som behövs av kåren. Är deltagaravgiften för hög så finns det möjlighet att få den nedsatt (även här tack vare stöd från Gålöstiftelsen). Är det svårt att betala allt på en gång kan vi ordna en avbetalningsplan. Har du frågor om något av detta, kontakta kårordförande Jon Karlfeldt på 0701-106336 eller jon@norrajarva.se. Den som föredrar det kan istället vända sig till Scouternas stödfond.

PACKLISTA: Ladda ner Packlista – Hög Höjd