Den förlorade staden

5 mars, 2024 av Petter Blomberg

Äntligen är det dags för Äventyrarnas Stadshajk!

Vi ska såklart ta märket Vara Ute – Staden. Patrullerna ska utforska staden, delvis utan ledare.

Enligt sägnen finns det en stad i staden, som gått förlorad i djungeln och delvis hamnat under vatten. Ta därför med badkläder och handduk så att vi kan utforska även under vattnet!

Vi ska alltså till Sveriges största Äventyrsbad. Ni kommer få röra er fritt på badet ihop med en badkompis, vilket innebär att ledarna inte kommer ha er under direkt uppsikt. Därför krävs Simbevis för denna hajk, och det ska sitta synligt på skjortan när vi samlas för att åka till hajken.

I skrivande stund är det lite oklart var vi kommer sova – det finns flera alternativ som vi undersöker. Därför vet vi inte ännu om det blir två nätter i Örebro, eller om vi sover första natten i vår egen stuga och åker till Örebro på lördag morgon. Återkommer om det!

Det blir två nätter i Örebro, vi sover i Betelkyrkans källare.

Samling: Fredag 15 mars kl 18.15 på Kista Torg, utanför gallerian. (Om första natten blir i egen stuga så ses vi istället vid stugan kl 19. Ni kommer få besked i sms.)

Hemresa: Vi är tillbaka i Kista ca kl 16.30 söndag 17 mars.

Kostnad: 300 kr – det ska täcka inträde till badet, men kåren står för resa, boende och mat. Om kostnaden blir ett hinder, hör av er så löser vi det så att alla kan vara med!

Anmälan: Med swish till 123 010 58 41 senast söndag 10 mars, så att vi hinner boka tågbiljetter mm innan det blir fullbokat! Skriv ”Stadshajk” och scoutens namn.

Packlista: Scouterna skapade packlista på mötet onsdag 6 mars. Den finns att ladda ner här: Packlista Den förlorade staden

Frågor? Kontakta Petter, 073-9318669.