Fira Valborg vid Husby gård

21 april, 2023 av Jon Karlfeldt
Brasa vid Husby gård på Valborg 2022

Efter förra årets succé har vi nu etablerat en tradition – Norra Järva Scoutkår är med och arrangerar Valborgsfirandet på Husby gård

Våra äldsta scouter kommer ordna några roliga aktiviteter för alla barn. Det kommer kosta en liten slant, och pengarna går till deras kassa för att kunna åka på scoutläger utomlands.

Alla scouter är dessutom välkomna att delta i fackeltåg och tändande av valborgselden. Vuxna som följer med får gärna hjälpa till som eldvakter en stund efter att elden tänts (ingen särskild kunskap krävs – det handlar bara om att övervaka att barn och ungdomar håller sig utanför avspärrningen runt elden).

Aktiviteterna börjar kl 17 och elden tänds kl 20. Samling vid Brinks hus kl 19:30 för alla som vill gå fackeltåg.

Vill ni gå i fackeltåget är vi glada om ni anmäler er på på den här länken senast på fredag 28/4.

Välkomna!