Scouternas Dag + hajk (för Spårare och Upptäckare)

25 april, 2022 av Petter Blomberg
Scouternas dag

Tävlingsdags!

Scouternas Dag är en tävling där scouter i Stockholm genomför olika kontroller för att pröva sina scoutkunskaper. Genom att visa våra färdigheter ökas vår vi-känsla, kreativitet, observationsförmåga och slutledningsförmåga. Dessutom kan tävlande sporra oss till att ytterligare öka våra kunskaper.

Kontroller på tävlingen är Personliga mått, Livlina, Knopar och surrning, Chiffer, Miljö och Organisation. Tävlingsledningen kommer även att bedöma hur scoutmässigt vårt uppträdande är. Självklart har vi scoutskjorta och kårhalsduk på oss! Saknar du skjorta, prata med din ledare så ordnar vi så att du får köpa eller låna en.

Tävlingen äger rum i Långbro Park, Älvsjö, den 7 maj. Efter tävlingen åker vi till Danderyd där vi hyrt en stuga för övernattning.

SAMLING lördag 7 maj kl 8:00 vid vår stuga (Husby Gård). Vi åker gemensamt med SL till och från tävlingen. Ät ordentlig frukost så att du orkar göra ditt bästa under tävlingen!

TA MED hajkpackning enligt Packlista – scouternas dag plus hajk. Observera TVÅ väskor – en liten att ha med under dagen, och en stor för övernattningen som magiskt kommer transporteras från Husby till Danderyd under dagen. Ta med MATSÄCK som lunch!

AVSLUTNING söndag 8 maj kl 15:00 vid vår stuga.

KOSTNAD 100 kr per scout.

HJÄLP TILL SOM FÖRÄLDER – vi behöver funktionärer till tävlingen (ingen scoutvana krävs!), och föräldrar som kan hjälpa till med skjuts hem på söndagen. Hör av dig till din avdelningsledare. Får vi inte ihop tillräckligt många funktionärer så kommer vi tyvärr inte kunna delta i tävlingen.

ANMÄL DIG senast tisdag 3 maj genom att swisha 100 kr till din avdelningsledare och skriva ”SCOUTERNAS DAG” och scoutens namn. Om 100kr är för mycket går det bra att swisha ett valfritt, lägre belopp.