Upptäckarhajk – Vårtecken vid Stubben

10 mars, 2024 av Miu Risholm

Nu äntligen står det klart var vårterminens andra hajk för upptäckarna ska hållas. Vi har hyrt Stubben i Säby gård, några kilometer bort från Husby gård.

Vi har försökt att läsa oss till vårtecken 2024, men det finns inte en enda bok på biblioteket som vi har hittat om alla samlade vårtecken som kommer dyka upp denna vår. Vi vill upptäcka allt och hur gör vi det? Ska vi lyckas hitta några vårtecken 2024? Häng med på Vårtecken vid Stubben och upptäck vårtecken tillsammans med oss.

Vi vandrar tillsammans från Brinks för att ta oss med SL-buss till Stubben. Du kommer behöva bära din egen packning så ha en stor ryggsäck som du själv orkar bära samt en vattenflaska. Vi kommer att vara ute i naturen, men övernatta inomhus. Kom ihåg att ha varma kläder och stövlar/kängor kommer behövas. Vad som händer på hajken?

Som vanligt har vi utrustning om man behöver låna t.ex. liggunderlag, sovsäck etc.

Start: Fredag 22 mars klockan 19:00 utanför vår scoutstuga

Avslutas: Söndag 24 mars klockan 16:00 utanför vår scoutstuga

Kostnad: 100,- till swish 123 010 58 41 eller prata med någon utav avdelningsledarna för alternativ betalningsmetod

Packa ryggsäcken: Ladda ner PACKLISTAN här

Vi vill ha svar, betalning senast onsdag 20 mars.

Vid frågor kontakta Niels-Arne Bugge på 070-371 56 11 eller Miu Risholm på 072-305 73 39

Allt gott och hoppas att vi ses 22 mars för hajken till Stubben

Niels-Arne, Miu och Nicole