Yxa & Båta på Påta

16 maj, 2023 av Petter Blomberg

Välkomna till gemensam hajk för Upptäckare och Äventyrare!

(Utmanarna får också vara med på ett hörn, men brukar vilja göra sin egen grej och tar sig dit och hem på egen hand.)

Vi har bokat Påta Scoutgård, norr om Åkersberga. Påta ligger vid Drängsjön och där finns kanoter, roddbåt, badplats och bastu!

Äventyrarnas huvudaktivitet är att ta Yxbeviset, och göra en utfärd på sjön. Sedan blir det bad och bastu, eller kort/brädspel och chill för den som vill det.

Upptäckarna kommer arbeta med Knivbevis och bada i sjön!

Samling: med ryggsäck, klar att gå, fredag 26 maj kl 18.30 vid vår stuga, Husby Gård. Vi kommer att åka buss gemensamt till och från Påta.
KOM I TID (18.30), ANNARS MISSAR DU BUSSEN.
Behöver du låna någon utrustning, kom minst 15 minuter tidigare.
Hemkomst: söndag 28 maj ca kl 16 vid vår stuga
Packlista: Ladda ner Packlistan här! Vi kommer tälta och äta utomhus, och glöm inte badkläder.
Anmälan: Senast onsdag 24 maj genom att swisha 100 kr till 123 010 58 41, skriv ”Påta” och scoutens namn, eller scanna QR-koden nedan i Swish-appen.
Frågor: Kontakta din avdelningsledare! För Upptäckarna är det Niels-Arne, 070-371 56 11, och för Äventyrarna Petter, 073-931 86 69.